Самооцінювання (перевірка, самоаналіз) – це оцінювання дієвості усіх освітніх та управлінських процесів, які відбуваються у школі, шляхом моніторингу, вимірювання процесів та отриманих результатів при наданні освітньої послуги, виходячи із визначених цілей, завдань та планів роботи та щорічного звітування перед стейкхолдерами.
Самооцінювання (вивчення) процесів закладу освіти є одним із важливих елементів циклу «плануй – виконуй – оцінюй/перевіряй – дій», необхідного для функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Навіщо школі здійснювати самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти? Результати самооцінювання – це найкращий доказ того, що ваша школа прагне:
враховувати потреби здобувачів освіти, їхніх батьків і успішно задовольняти їх;
удосконалювати ефективність роботи адміністрації школи;
бути відкритою, діяти в партнерстві з батьками, громадою та роботодавцями;
бачити прогрес (додану вартість) у розвитку школи та роботі педагогічних працівників.
Самооцінювання освітніх і управлінських процесів варто здійснити:
на початку системної розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
щорічно – задля досягнення розвитку закладу, цілей, місії тощо.
Самооцінювання надасть можливість відстежити динаміку розвитку закладу через порівняння результатів вимірювання критеріїв у проміжку часу.
Перспективний план з підвищення рівня якості освіти за напрямками